Mine oplevelser med alexanderteknik

Jeg begyndte at gå til undervisning, fordi jeg altid har haft en dårlig holdning, og den var blevet værre gennem er par år med hjerteudfordringer. Nu havde jeg overskud til at gøre noget ved det.

Jeg gik i gang med en positiv indstilling og et stort fokus på at lære noget om min fysiske adfærd i verden. Det viste sig hurtigt, at der var nogle grundlæggende ting, jeg skulle lære. De var logiske nok, men ikke så lette at gennemføre i praksis og ikke mindst at fastholde eller komme tilbage til mange gange i løbet af dagen. Det øvede jeg mig på.

Gradvis lykkedes det at få en bedre holdning. Det viste sig både ved, at jeg fik en rankere ryg, og ved at jeg blev knap en centimeter højere. Samtidig fik jeg mere kropsbevidsthed og mere vitalitet i kroppen. Jeg lærte at bruge min krop mere, som det er meningen, og det gav mig øget velvære.

Dette er blot et lille bidrag omkring, hvordan det har været for mig. Jeg sluttede efter 23 sessioner, fordi der skete meget i mit liv, så jeg mistede mit stærke fokus på min krop. Jeg lærte meget, noget praktiserer jeg, og noget ligger på lager. Jeg kan tage fokus op igen senere med tilbud om opfriskningssessioner.

Athina
29.3.2026.